V12 отказва да се пенсионира: Aston Martin възроди легендата Vanquish

Най-мощната V12-ка на Aston досега не се нуждае от никаква електрификация

Мартин Дешев,
aston martin vanquish

Aston Martin

С лед шестгодишно отсъствие, Aston Martin Vanquish се завръща в пълния си блясък. Той е по-голям, много по-мощен и следва вечната формула за успех на Aston.

Новият Vanquish е специално за ценителите на луксозните спортни автомобили за дълги пътувания. Той разполага с най-важния инструмент – 5,2-литров V12 двигател, който е сериозно преработен. Подсилени са множество от вътрешните компоненти, има нови глави, подобрени инжекциони, нови, по-компактни турбини и още множество подобрения.

Резултатът е мощност от 835 к.с. и 1000Nm въртящ момент, което прави V12-ката най-мощният двигател на Aston от този тип досега. Той предлага и някои нови технологии. Една от тях е Boost Reserve. Чрез нея се увеличава налягането в двете турбини над обичайното, така че те са готови да реагират още по-бързо при рязко ускорение. Valvoline пък са разработили още по-добро масло за двигателя, което предлага 50% подобрение на обработката на топлината и е напълно синтетично.

За пръв път за такъв тип кола Aston Martin използва 8-степенната автоматична трансмисия ZF, като я комбинира с диференциал с електронно ограничено приплъзване. Той е интегриран и в ESP системата, като има директна връзка между поведението на колата и приплъзването на колелата за максимална стабилност във всички ситуации.

Максималната скорост на новия Vanquish е 345 км/ч. Спринтът от място до 100 км/ч пък става само за 3,2 секунди.

Здравината на купето също е подобрена, като е използвана техниката за слепен алуминий, която компанията прилага в DB12 и Vantage. Окачването е с двойни рамена отпред и многоточково отзад. Специално разработено е за по-голяма здравина и стабилност, но и да запази комфорта по време на спокойно пътуване.

Добавени са и още елементи за подсилване на пода и здравината. Така усукването в завой е минимално, което се отразява и на по-прецизното кормилно управление. Амортисьорите са Bilstein DTX, както и нова система Corner Braking – тя увеличава стабилността при спиране в завой. Колата има и специални гуми Pirelli P Zero, които са монтирани на 21-цолови джанти.

Дизайнът на новия Vanquish също е обновен. По колата можем да разпознаем елементи от други легендарни модели, като това не е случайно. Тя отдава почит на спортните коли на Aston от 60-те, както и на Valour и други легендарни имена.

Интериорът залага на майсторството и високото качество. Има само две места и всичко в интериора е съобразено спрямо тях.

Дизайнът залага на класическите форми, но не липсват и технологиите. Има два 10,25-инчови дисплея – за арматурното табло и за инфотейнмънта. Запазени са физическите бутони за най-важните функции.

Aston Martin започва да приема поръчки за Vanquish още сега. Първите бройки ще бъдат доставени до края на тази година. Цената не се съобщава, но се уточнява, че ще има ограничени бройки.

коли автомобили Aston Martin спортни коли V12 двигател